Wednesday, November 25, 2009

menyeronokkan


inilah team kami the ZEALOUS ZEST team!!

kitorang mewakili negeri kelantan ke peringkat national final F1.alhamdulillah..dapat masuk ke peringkat nie pum dah rase hepi giler!! kitorang diberi mase yang suntuk giler.dalam mase 4 minggu kitorang kene siapkan kereta lumba untuk team,folio,banner,brochure and cenderamata and name card..banyak giler keje kene buat..f1 in school kat skol kitorang diketuai oleh our SUPERMOKH a.k.a sir mokhtar..mula-mula pening giler camne nak mula buat keje sume ni.bukan tak penah dengar pasal F1 in school nie..cume kami berempat nie tak tau nak gune mesin,solid edge n blaa..blaa.. camne.memang panic giler.dahla mase skit jew.nak buat kete tu..aduhaii..
aku sebagai manifacturing engineer nie yang jadi panic plak.
mane taknyer.aku yang kene explain proses buat kete nie.matila aku nanti~~
ape-ape pum kami tak give up.walaupun kitorang tahu peluang untuk menang tu teramatlah tipis sangat.tap at least try kan?
ermmm..lepas 2 minggu sir kate ade enginer akan datang untuk tolong kitorang.
epi giler!! ade jugak orang akan ajar kitorang yang memang zero~maklumlah buan budak ENGINEERING kami ni budak sains tulen.kaum HAWA plak tuh~~
mane la ade experienced sangat.
first time jumpe engineer tu memang takutla dalam hati nie.muke nampak garang ajew.hahahaha
kitorang lambat 5-10 minit..lagila :p
name die
tapi kitorang panggil die
hehehe
a.k.a abang jagat
itulah die engineer kitorang.
rasenyer sume budak2 F1 kenal die.
dekat ngan 2 minggu gak la die dok ngan kitorang kat BENGKEL KEJURUTERAAN SEMENZA
lepas dua tiga hari baru rase yang die nie bukanla serius mane pun.suke buat lawak jugakla.siap main game DRESS UP lagi kat internet.hahaha
sian die boring jew nampak.
die ajar BALQIS a.k.a GRAPHIC DESIGNER gune solid edge and pasal rintangan angin and so on.
camne nak gune wind tunnel tu..memang cmplicated la die nyer keterangan.
bayangkan first time jumpe mesin tu,,tup,,tup kitorang kene gune and tahu nak explain bacaan drag.aduhaiii..
tapi ape-ape pum BALQIS seorang yang TELITI.boleyh diharap.( thanx a lot to QIS)
Aku plak kene blaja pasal machine nak potong kayu tu.nampak mudah ajew.tapi abis 5 bongkah kayu aku musnahkan.
skru lnggar la,,
salah angle la,,
tak letak negatif laa,,
jadi lepas 5 bongkah kayu tu aku jahanamkan..
aku stop dulu la buat kete tu.
at least yang 4 buah kete untuk berlumba tu dah siap!!
disebabkan tak puas hati,,aku ajak FARAH pegi bengkel ari JUMAAT.kul3 baru balik..
hahahahahahah..at last!! aku berjaya siapkan sebuah kereta untuk team aku yang SEMPURNA!!
puas hati aku.hahaha
FARAH plak siapkan design untuk banner and name card
die tidow umah aku coz tak de orang umah die.
tak pew..tak pew..
BERKORBAN DEMI F1
hahahaha~~
well,,
untuk pengetahuan sesiapa yang nak tahu..
team kitorang tak dapat sponsor yang banyak.
tak banyak and tak skit.
ngam~~ngam~ jew..
biaselaa susah la nak cari sponsor dari syarikat-syarikat yang besar lagi maju tu.
jadi kitorang satu team decide buat satu tabung untuk F1.at least dapat la jugak tambah dana kitorang yang tak seberapa sangat.
THANKS A LOT to FARAH die banyak gak tolong TEAM ZEALOUS cari sponsor.
NIK pum tolong jgk~~THANZ BUDDY!!
hehehehe~~
tak pew walaupun ongkosnyer tak berapa banyak berbanding team MCKK,RALUCCA..kitorang still leyh survive tau!!

0 comments: